Už známe viníka!

25. listopadu 2014 v 19:00 | Luci |  Témata
V poslední době se hodně řeší nový globální problém - nízká porodnost ve vyspělých zemí světa.
Stále se sumalo nad tím, co za to může...
No a já vám mohu hrdě oznámit, že se našel viník!
Pokud vás zajímá, kdo za to může, nepřestávejte číst... Bude to drsné...


Dneska ve škole jsme se znovu zaobírali tímto tématem. Řeší se stále, protože mé profesori evidentně baví vymýšlet čím dál tragičtější konce. Náš třídní favorit je zatím předpověď jednoho nejmenovaného profesora, který prohlásil, že to nebude trvat dlouho a náš stát zcela zanikne, protože nebude dostatek občanů... Je to celkem možné, ale rozhodně ne v nejbližší době... A tak než abychom předpovídali, co se stane, rozhodli jsme se dnes zamyslet nad tím, co k tomu vede. A já vám dnes chci představit hlavní dva názory, které jdou ve skutečnosti ruku v ruce. Možná budou tři :D

1. Názor
V naší republice panuje krize a vše je úplně jinak, než by mělo být... Stát by měl podporovat rodiny, podporovat těhotenství a mladé maminky... Jenže co si budeme povídat, toto u nás v republice rozhodně nehrozí... Někteří z vás se mohou ohradit, že u nás je mateřská... Je ale mateřská dostačující? První problém je, že dostat dobře placenou práci bez maturity je snad nemožné, s vysokoškolským titulem je to těžké... Proto si lidé v nízkém věku nepořizují miminko, i když by třeba chtěli. Většina lidí si taky nevydělá moc peněz a je ráda, že vyžije - proto už ani nemá příležitost si toho moc naspořit... Jelikož miminko je poměrně nákladná záležitost, nepouští se do toho tak brzo, jak by bylo vhodné a správné... jen si představte, naši rodiče už okolo dvaceti čekali své první dítě a v dnešní době? Kdo má dítě před 25. narozeninami, je výjimečný, kdo do 30, spěchá... Jasně, chápu argumenty některých lidí - prostě si chtějí užívat! Jenže já osobně si nedovedu představit být těhotná třeba okolo 40 a pak v 50 chodit s relativně malými dětmi na hřiště a podobně... Proto si myslím, že hlavní viník je stát!

2. Názor
Tuto teorii vytvořil již zmiňovaný profesor a já s ní celkem souhlasím - vidím ji totiž v praxi ve svém okolí. Podle jeho teorite lidé nemají peníze a podobné věci na pořízení si miminka, tak si pořídí čtyřnohého mazlíčka, které jim dítě nahradí... Jenže peníze stále nejdou, někoho malého na mazlení mají a tak pomalu mizí důvod, proč si mimi pořizovat... Ukázkový příklad je můj bratr... Pracuje již 3 roky, 3 roky bydlí se svou přítelkyní (z toho jeden rok ve vlastním domě). Ptala jsem se, proč už nemají miminko nebo proč aspoň není těhotná. Dřív mi říkali, že nemají peníze. Teď mi říkají, že mají Pookyho (kocourek) a tak nepotřebují dítě, že jim bohatě stačí on...

3. Názor
V poslední době se čím dál více mluví o neplodnosti. Ano, říká se, že spousta lidí za svou neplodnost nemůže. To se ale mění. Podle nějakých posledních studií může třeba za neplodnost muže nošení mobilu v přední kapse od kalhot. Mobil totiž neustále něco přijímá a to tělu zrovna neprospívá, zvlášť když se to děje tak blízko těm důležitým partiím...

Takže jestli to tak půjde dál, za chvíli hrozí vyspělým zemím zánik...
Co si o tomto problému myslíte vy? Co je podle vás viník?

 


Komentáře

1 Ell Ell | Web | 25. listopadu 2014 v 19:04 | Reagovat

První dva důvody jsou dost pravděpodobné. Já bych asi nenašla na takovýhle článek odvahu, takže máš můj obdiv!

2 Mariiis_N Mariiis_N | Web | 25. listopadu 2014 v 21:19 | Reagovat

Já se spíš přikláním k 1. a trošku k 2 názoru, i když tohle moc ve 14 soudit ani nemůžu :)

3 Vivi Vivi | Web | 25. listopadu 2014 v 21:39 | Reagovat

Neviem mne nejakoo nepríde žeby to už viedlo k záhube, ani som si nevšimla že s tým je nejaký problém aké stotoznujem sa s názorom č. 1 :)

4 Miss Psycho Miss Psycho | Web | 25. listopadu 2014 v 22:04 | Reagovat

tak ale zober si že v Afrike/Ázii je ľudí až priveľa takže sa to tak vyváži. Ale asi sa prikláňam k 1 a 2 tá neplodnosť nie je zase taká veľká že by to bl problém

5 Megan Megan | Web | 25. listopadu 2014 v 22:19 | Reagovat

O tomto problému jsme již taky měli přednášku v rámci sociologie. Není to příliš nový trend, snižování porodnosti je delší záležitost. Porodnost jde ve vlnách, tedy největší populační boom byl po 1 sv.v, jejich děti rodily potom po 2.sv.v., jejich děti zase v 70.letech, ale tyto děti komunismu už pak svje děti v takovém množství nerodily. Křivka se tedy pomalu snižuje. Souhlasím s tím, že největší vliv má na tuto situaci ekonomická situace, neboť je těžké se uživit, natož ještě např. se dvěma dětma. Jaké mají vyhlídky potom z hlediska konkurence třeba matky po mateřské s dětmi na krku a bez praxe... Můžeme být alespoň rádi, že u nás funguje sociální stát, který podporuje rodiny, i když ne dostatečně. Protože kdyby u nás vládla pravicová vláda, bylo by to s příspěvky ještě horší... Plodnost má na to samozřejmě taky vliv, ale ne tak fatální. Jinak když odbočím, myslím si, že když to tak půjde dál, Evropany svými počty přesáhnout muslimové a asiaji, kteří v budoucnu zaplaví Evropu... Nelíbí se mi to, ale současný trend tomu nasvědčuje...

6 flow flow | Web | 25. listopadu 2014 v 22:20 | Reagovat

Spíš si myslím, že to bude názor 1 nebo 2.:)

7 Klár - 13let. Klár - 13let. | Web | 25. listopadu 2014 v 23:25 | Reagovat

Já osobně bych chtěla mít dítě až vystuduju a najdu si práci, ale cca. do 30 bych ho chtěla mít určitě.

Hlavní problém jsou peníze.. které ve většině rodinách bohužel nejsou, proto si pořizují v hodně starším věku dítě když už jsou aspoň trošku zajištěni a dokážou se živit i s dítětem.

Dobré názory.

8 Beatricia Beatricia | Web | 25. listopadu 2014 v 23:59 | Reagovat

Přesný článek, správný názor. Je to tak. Asociální kapitalistický stát, kde hlavní modlou jsou peníze a ne blaho občanů. A drahota dětských věcí a výživy. Těžká situace matek samoživitelek, které opustil partner. S malým dítětem nemohou najít práci a na hlídání nejsou peníze. Nedostatek jeslí a školek, nebo jejich velké poplatky. Prostě, dítě je luxus, který si každý nemůže dovolit ani po té třicítce. Ale nezoufejme, náš stát nezanikne... občané budou hezky opálení a navíc čádory a burky jsou hezké a praktické a zákon šaría všechny udrží v morálce. Jinak...♣♣♣♣♣♣♣

9 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 26. listopadu 2014 v 13:02 | Reagovat

Tak já to vidím ve svém okolí. Kamarádka porodila a pomalu se musela hádat se státem, že porodila. Ani si nejsem jistý jestli vůbec něco dostala - příspěvek nebo něco takového, přiznám se, že nevím jak to chodí.
Já osobně dítě neplánuji - ani své ani adoptované - prostě nic. Ale ne proto, že jsem sobec a chci peníze (i když kdo by je nechtěl) ale já nemám k dětem vztah.. mě to nic neříká. Takže tím ušetřím problémy sobě i tomu dítěti. Je fakt, že o neplodnosti se mluví dost často a ne jen u pánů ale i u žen - všechno jde společně ruku v ruce - nejen mobilní telefony po kapsách, ale také strava, životní styl, léky, které lidé berou, věk matek atp. Ale nebál bych se toho, že by naše zem vymřela... i když kdo ví.. ale to já už na světě nebudu.

10 Monii. Monii. | Web | 26. listopadu 2014 v 15:06 | Reagovat

Abych pravdu řekla, nad tímhle jsem ani jednou nepřemýšlela :D
Ale souhlasím se všema třema názorama. Hlavní jsou ty peníze, vážně, kolik lidí dneska má na to, aby si pořídili dítě? Ani na toho psa třeba nemají... A nošení mobilů v kapsách je kapitola sama o sobě.

11 Ronnie Sparks Ronnie Sparks | E-mail | Web | 26. listopadu 2014 v 15:41 | Reagovat

Já tohle raději neřeším :-) Na dítě se necítím a to mi je 21, myslím si, že je to na každé kdy si ho udělá. Já bych chtěla mimčo až mi bude 27 :-D ale nevím no

12 Pagess Pagess | Web | 26. listopadu 2014 v 15:45 | Reagovat

Zajímavé teorie a souhlasím s tou první!
Je mi 18, nedokážu si představi, že bych měla za 2 roky dítě! Kdo by mě asi tak živil? teda mě a dítě? ta ubohá mateřská určitě ne :)
Na lidi je velký nátlak ať studují pokud chcou dobrou práci. A studovat do 25 a co praxe? Bez praxe vás nikam nevezmou. Takže 3 roky děláte nějakou praxi.
Je to hnus ..

13 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 26. listopadu 2014 v 16:43 | Reagovat

No ja napríklad dieťa chcem mať až trochu neskôr, zrejme okolo 26 a druhé okolo 30. Je to z toho dôvodu, že mladosť si chcem jednak aj užiť a za druhé chcem byť finančne zabezpečená, mať vlastný dom, auto, pravidelný príjem...Nechcem aby sa dieťa narodilo do nepripravenej rodiny, ako to bolo v mojom prípade...

A súhlasím aj s tou neplodnosťou. Som asi jedna z mála, ktorá na nebezpečenstvo mobilov verí. Stačí mi ho mať chvíľku vo vrecku a už ma bolí bedrový kĺb. Telefonovať som musela začať cez slúchatká, pretože ak si ho priložím k hlave, neskutočne ma začne bolieť...Takže verím že môže spôsobovať aj neplodnosť. Obzvlášť teraz, keď je neplodný takmer každý tretí človek...Lenže problémom ľudí je, že oni na takéto veci neveria, pretože im to je jednoducho nepohodlné...

14 Perrie Perrie | Web | 26. listopadu 2014 v 16:55 | Reagovat

Máš pravdu;) ted ale potkávám hodně žen, které jsou těhotné. Minulé roky nic a ted kolem 30 se to nakupilo.
Dokonce mě se tento rok narodila sestřenice a příští rok budu mít bratrance ♥

15 MarkyKovr MarkyKovr | Web | 26. listopadu 2014 v 18:09 | Reagovat

Já si myslím, že mít dítě je okolo 25 je sice finančně náročné, ale myslím si, že miminko nepotřebuje samé nové věci. Vždyť v minulosti také nebylo peněz na rozdávání a miminka se rodila. Když se narodil brácha, taťka nastupoval na vysokou, takže mamka byla s ním doma kromě víkendů sama. Pak jsem se narodila o dva roky později já a taťka skončil vysokou s bakalářským titulem, protože se nám chtěl věnovat. Mamka říkala, že tehdy bylo málo peněz. Výhodou bylo, že jsme mohli být u babičky, protože mají velký dům. Hodně věcí jsme po sobě dědili a některé mamka dostávala od sester, které měli už děti větší, a tak se všechno dalo. V dnešní době je pravda, že děti jsou častěji nemocné a mít miminko není těžké, ale když budeme mít kolem sebe správné lidi, nenechají nás v tom. Já rozhodně nechci čekat. Chci, aby si rodiče užili vnoučata, ne? :)

Jinak včera nám učitel říkal o elektrosmogu, který právě vzniká ze všech možných elektrických spotřebičů. A nošení mobilu v přední kapse jednak vypadá špatně, jednak nás negativně ovlivňuje. Podle mě nejen muže.

16 Narween Black Narween Black | E-mail | Web | 26. listopadu 2014 v 18:34 | Reagovat

Najviac pravdepodobný sa mi zdá názor číslo jedna ale tak ono to asi bude kombinácia všetkých troch a ešte mnoho iného. Ako mnoho ostatných ani ja si neviem predstaviť, že by som mala o 2-3 roky dieťa. Bez vysokej a podobne... vážne netuším kto by ma živil. S malým deckom je taktiež obrovský problém nájsť si prácu. Dieťa by malo do rodiny priniesť v prvom rade radosť nie ďalšie starosti takže chcem jednoznačne počkať pokiaľ si budem istá, že to tak bude :)

17 L. L. | Web | 26. listopadu 2014 v 19:04 | Reagovat

Moc zajímavě rozebrané. Opravdu, jeden z mála článků, který ve mně zanechal svou stopu :D

18 Janča Janča | E-mail | Web | 26. listopadu 2014 v 19:56 | Reagovat

Tak já si nemyslím, že bychom měli přímo vyhynout, ale samozřejmě máš pravdu. Všechny názory jsou pravdivé a vedou k tomu, že je nás míň a míň (prý). Akorát ten poslední si nemyslím, že by to bylo až tak hrozné, ale asi na tom také něco bude. Tak snad se situace v ČR zlepší a stát bude podporovat těhotné ženy. Zase je dobré, že když chodíme do práce a otěhotníme, máme i poté práci jistou, protože nás kvůli tomu nemohou vyhodit. :)

19 Ko Ky Ko Ky | E-mail | Web | 27. listopadu 2014 v 4:02 | Reagovat

díky za pochvalu inspirace:-) je to už lepší,mám léky, tak ještě aby nebylo :D

20 Ko Ky Ko Ky | E-mail | Web | 27. listopadu 2014 v 4:03 | Reagovat

Podle mě jsou to jen statistické odhady, které se i časem zlepší a k žádné záhubě ani nedojde. :)

21 V V | Web | 27. listopadu 2014 v 12:26 | Reagovat

Ja myslím ze za několik desítek let je možné ze budeme na pokraji zániku. Myslím Česká Republika malá porodnost, čím dal vic mladých lidi se stěhuje do zahranici a kdo za to muže.. Nás stát protoze nikomu v ničem nepomůže. Ja se v politice nevyznám, nevim jak to chodi ale kdyz jsem žila v cr dvacet let tak muzu říct ze žádná sláva to neni. Hold zkusím štěstí jinde a treba to bude lepší... Nebo taky horší a přestěhují se zas jinam. Ale sem optimista.

22 dolly-marseille dolly-marseille | E-mail | Web | 27. listopadu 2014 v 14:43 | Reagovat

Velice zajímavý článek. :)

23 cincina cincina | Web | 27. listopadu 2014 v 15:44 | Reagovat

Upřímně... já si myslím, že vychcípáme:) Protože porodnost je dost nízká. Souhlasím s tím, jak píšeš, že kdysi matky měly děcka už ve 20:) A v dnešní době je ta hranice posunuta na 29-30:) To znamená, že většinou se už rodí jedináčci, takže dětí je míň:)
To je přímo i u mě:) Jsem jedináček, protože mě mamka měla později a pak už další dítě nechtěla, protože si myslela, že je stará na to:)

24 Perrie Perrie | Web | 27. listopadu 2014 v 16:17 | Reagovat

Opravdu nejdou!:D nikdo z rodiny na to nepřišel:D

25 Slečna bez tváře Slečna bez tváře | Web | 27. listopadu 2014 v 16:43 | Reagovat

Já si myslím, že je lepší být ve 40 maminkou než  babičkou. Člověk si pak víc užije život, když tolik na nic nespěchá.
Ale jinak se všemi body maximálně souhlasím.  
3.názor - Ona hlavně stoupla porucha příjmu potravy a další ruzný nemoci. tyhle nemocný lidi většinou pak už děti mít nemůžou.

26 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 28. listopadu 2014 v 15:33 | Reagovat

S tými názormi tak trochu súhlasím, aj ked ja sama neplánujem byť mamou príliš skoro, počítam tak okolo 25, pretože finančné zabezpečenie a všetko okolo toho je pre mňa dôležité, napríklad najprv by som si chcela nájsť dobre platenú prácu, kúpila vlastné bývanie a podobne a až potom by som chcela mať bábo, kedže ako si písala nie je to lacná záležitosť

27 Shi-Neko Shi-Neko | Web | 28. listopadu 2014 v 15:43 | Reagovat

již když jsem si článek rozklikávala, neměla jsem žádná velká očekávání. Tohle ale zazdilo všechno...

1,pochopila-li jsem to správně, argumentuješ tady tím že je málo pracovních míst, lidé si chtějí užívat a nakonec řekněš že viník je stát. Nevím do jaké míry máš přehled o politice, dávkách a tak podobně. Ale v ČR máme nadprůměrné rodičkovské příspěvky.

2,Ehm...jelikož tě nechci nějak urazit, řeknu pouzr toto: tvůj bratr je super

3,A tady na to také nemám co říct, podle tvých názorů soudím že je ti tak 15 a vzhledem k tomu že si asi žádnou studii pořádně nečetla tak bych o tom být tebou nepsala.

Končím
Dewamata

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama